Davant la covid: Mercat Virtual – #Territori17 – 21/04/2020

Ens vols escoltar en directe? Els dimarts a les 10:43 del matí al 90.7 FM o a la web de Ràdio Televisió Cardedeu


Avui parlem amb ell balaguerí Ivan Fustero, creador del web www.mercatsetmanal.cat, que reuneix informació de 680 mercats ambulants de Catalunya. Des de fa un parell de setmanes proposa un “mercat virtual”. Ho fa posant a disposició dels productors un formulari perquè puguin oferir els seus productes i lliurar-los a domicili sota demanda dels particulars que els hi facin encàrrecs. Fustero va posar en marxa Mercat Setmanal l’estiu del 2006 i l’ha anat enriquint al llarg de tots aquests anys per la seva estima als mercats i paradistes.

Escoltem-lo?

Entrevista amb Ivan Fustero

 


NOTÍCIES DE TECNOLOGIA DE LA SETMANA

 

1 – Whatsapp està provant incorporar noves funcions:

– Trucades de grup amb més de 4 participants

– Restricció d’enviament de missatges que vulguin fer circular fake news (quan un missatge s’ha enviat més de 5 vegades, no es podrà seguir enviant)

– Possibilitat de verificar missatges re-enviats. afegint una icona de cerca per poder verificar-ne l’autenticitat

– Cerca per fotos o gifs – dins dels xats

– Utilitzar el mateix número per a múltiples dispositius

– Cercar a la web  per poder comprovar notícies falses

Més informació:

https://www.livemint.com/technology/tech-news/whatsapp-new-features-from-new-video-calling-options-to-forwarded-messages-11587197691541.html

https://techcrunch.com/2020/03/21/whatsapp-search-web-coronavirus/

 

2 – Facebook vol atacar Twitch i YouTube amb la seva nova app de gaming

Anomenada Facebook Gaming ja està disponible per ser descarregada per a dispositius Android i tan bon punt Apple doni el vist i plau, estarà disponible a l’App Store per a dispositius iOS.

A més de seleccionar contingut de jugadors professionals, permetrà els usuaris jugar a jocs com Words With Friedns i inclou una funció anomenada Go Live que permet emetre ‘en directe’ i que qualsevol pugui veure’ls jugant .

Més informació:

https://www.digitaltrends.com/gaming/facebook-gaming-app-launch/

 

2- Facebook crea un mapa que mostra persones que han indicat que tenen símptomes de coronavirus (Aquest mapa interactiu només disponible per USA)

Més informació:

https://covid-survey.dataforgood.fb.com/

https://www.digitaltrends.com/news/facebook-coronavirus-symptoms-map/

 


 

EL PENSAMENT D’AVUI

Novament una reflexió amb l’ Alicia Talaya. Aquesta setmana ens parla de qui som i qui volem ser.

 

 


No deixis d’escoltar el programa d’avui

Escolta el podcast del programa! ( 1:47:20)

Us espero la setmana que ve en una nova edició enllaunada de busca’t la vida.

Apa siau!

 

Xela Falgueras


El programa Territori17 el fan possible Vicenç Bigas i Jordi Sunyer que presenten ‘Territori 17’ des d’El 9 FM, en col·laboració amb Isaac Muntadas de La Veu de Sant JoanJordi Gibert d’Ona Codinenca i David Auladell i Núria Lázaro de Ràdio Cardedeu.

El programa es podrà seguir en directe de dilluns a divendres, de 9h a 12h, per aquestes emissores adherides a La Xarxa i a través de les xarxes socials.

 

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *