XXI Exporecerca Jove: ens veiem al Citilab de Cornellà! – #Territori17 – 18/02/2020

Ens vols escoltar en directe? Els dimarts a les 10:43 del matí al 90.7 FM o a la web de Ràdio Televisió Cardedeu


El passat 13 de febrer es va anunciar la temuda cancel·lació del MWC arran de les baixes de grans empreses expositores davant la incertesa que està provocant el coronarivus COVID-19.

Del MWC també en depenen: el 4YFN però també el YOMO – o Young Mobile – , la versió del MWC que vol inspirar milers de joves per ajudar-los a descobrir les oportunitats dels sectors STEAM dins d’un món cada vegada més mòbil.

MAGMA Associació per Promoure la Recerca Jove és una organització no governamental catalana d’àmbit internacional formada per joves voluntaris apassionats per la ciència i la recerca. L’associació va néixer l’any 2005 a Barcelona i  té com a raó de ser promoure el gust i la passió per la investigació i la recerca entre els joves i l’intercanvi d’experiències amb altres associacions similars de caire nacional i internacional. Per dur-ho a terme s’organitzen diverses activitats i un exemple n’és l’Exporecerca Jove, una fira internacional de recerca per joves des dels 12 fins a 18 anys, que  es celebra cada any.

L’any passat , aprofitant la seva XX edició, l’Exporecerca Jove es va integrar a l’exposició de YOMO i per tant, aquest any ha rebut l’impacte de l’anul·lació del MWC .

Hem mantingut una entrevista telefònica amb en Gerard Sancho, un dels 2 directors de la XXI EXPORECERCA JOVE per explicar-nos com s’estan reorganitzant i els reptes que els ha suposat aquest canvi de darrera hora.

No te la perdis!

XXI Exporecerca Jove : del 26 al 29 de febrer de 2020 al Citilab de Cornellà

XXI Exporecerca Jove

S’havia de celebrar dins el recinte del YOMO…però tot ha canviat en menys d’1 setmana

 

Fe d’errades – Disculpeu que durant l’àudio hem parlat erròniament d’en Gerard Sánchez on hauríem d’haver dit Gerard Sancho.


APP DE LA SETMANA:

LIVE TRANSCRIBE

Gratuïta, sense anuncis i sense registre, aquesta aplicació només està disponible per a dispositius Android.

Aquesta és una aplicació d’accessibilitat creada per a persones sordes o amb deficiències auditives i que pot fer servir tothom. Aquesta aplicació permet participar fàcilment en les converses gràcies a la innovadora tecnologia de reconeixement de parla automàtica de Google, que transcriu en temps real la parla i el so com a text en pantalla. Per participar a la conversa, també es pot escriure a la pantalla.

 

Transcripció en temps real:

  • Admet més de 70 idiomes i dialectes ( inclou el català…i amb un nivell molt alt de transcripció.)
  • Permet canviar ràpidament entre 2 idiomes.
  • Mostra els sons no verbals, així que podràs saber si algú pica a la porta o si un gos borda
  • Es poden escriure les respostes a l’aplicació; no cal parlar

 

Consulta de transcripcions:

  • La transcripció es pot mantenir al dispositiu fins a 3 dies (de manera predeterminada, les transcripcions no es desen).

 

M’hi falten algunes opcions d’edició ràpida :

  • No permet borrar text, només seleccionar per copiar i enganxar
  • Per defecte està en mode fosc, pel que quan es copia el text queda en blanc i no es veu (per exemple si el copiem a un correu electrònic)

 

La meva nota: com a persona sense necessitats específiques d’accessibilitat és  d’un 3/5 (la faria servir com a transcripció veu-text)

Segurament una persona amb necessitats d’accessibilitat hi posaria un 4/5 o un 5/5

 

 

 


NOTÍCIES DE TECNOLOGIA DE LA SETMANA

 

1- Facebook fa el llançament de Hobbi, per competir amb Pinterest

De moment encara no l’he trobat al Google Play (però sí és a l’App Store d’iOS)

Aquesta nova app està dissenyada per col·leccionar imatges relacionades amb els interessos dels usuaris , a més de poder ordenar-les en taulers amb diferents activitats o projectes. Sí, exactament de la manera en què funciona Pinterest.

 

 

Més informació: https://marketing4ecommerce.net/facebook-se-inspira-en-pinterest-para-lanzar-hobbi-una-nueva-app-ya-disponible-en-espana

 

2 – Airbus està experimentant amb un nou avió que necessita un 20% menys de combustible

El model té les ales integrades al cos i es creu que podria donar passadissos més amples i més espai per a les cames

 

Més informació: https://mashable.com/video/airbus-new-aircraft-design-maveric-needs-less-fuel

 

 

 

 

 

3 – Elon Musk assegura que el sostre solar de Tesla veurà la llum a finals del 2020

 

El sostre solar de Tesla simplifica (i, idealment, redueix el cost) del procés d’instal·lació de plaques solars al seu sostre combinant els plafons i rajoles en un sol.
Musk ha destacat sovint l’aspecte del sostre, afirmant que és visualment molt més atractiu que les plaques solars tradicionals i fins i tot els sostres tradicionals.
Musk també va animar a tots els interessats a sol·licitar una feina a l’equip d’instal·ladors

L’empresa està ja contractant instal·ladors a Arizona, Califòrnia, Colorado, Connecticut, Delaware, Florida, Hawaii, Illinois, Maryland, Massachusetts, Nova Jersey, Nova York, Nevada, Oregon, Texas, Utah. i Virgínia.

…a Catalunya ens tocarà esperar una mica…

 

Més informació: https://mashable.com/article/tesla-solar-roof-global


No deixis d’escoltar l’entrevista d’avui amb en Gerard Sancho de la XXI Exporecerca Jove

Escolta el podcast del programa! ( 1:45:35)

Us espero la setmana que ve en una nova edició de busca’t la vida que parlarem de…glamping!

Apa siau!

 

Xela Falgueras


El programa Territori17 el fan possible Vicenç Bigas i Jordi Sunyer que presenten ‘Territori 17’ des d’El 9 FM, en col·laboració amb Isaac Muntadas de La Veu de Sant JoanJordi Gibert d’Ona Codinenca i David Auladell i Núria Lázaro de Ràdio Cardedeu.

El programa es podrà seguir en directe de dilluns a divendres, de 9h a 12h, per aquestes emissores adherides a La Xarxa i a través de les xarxes socials.

 

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *